Wbrew przypuszczeniom wielu obserwatorów, sytuacja aktualnego lidera klasyfikacji kierowców pod względem wykorzystanych jednostek napędowych nie jest tragiczna. Fernando Alonso wyczerpał wprawdzie limit ośmiu silników, jednak jeden z nich ma bardzo niewielki przebieg.
Do końca sezonu pozostały dwie rundy, a dziewiąta jednostka napędowa w bolidzie Hiszpana oznaczać będzie dotkliwą karę cofnięcia o 10 pozycji na starcie wyścigu. Jednak według doniesień Auto Motor und Sport, zbliżający się weekend w Brazylii będzie ostatnim, podczas którego 29-letni kierowca Ferrari będzie zmuszony korzystać z wysłużonego egzemplarza Ferrari 056 2.4 V8.Jeden z silników Alonso ma bowiem na koncie bardzo mało kilometrów. Hiszpan nie mógł wcześniej wykorzystać wspomnianej jednostki, ponieważ została ona zamontowana w jego F10 po kwalifikacjach otwierającego sezon Grand Prix Bahrajnu.
Regulamin nie pozwalał ekipie z Maranello wykorzystać pierwszego silnika przy innej okazji, niż sesje treningowe. Podczas finałowego wyścigu w Abu Zabi, zespół może jednak zamontować w bolidzie Alonso jakąkolwiek z ośmiu jednostek przypisanych kierowcy, a egzemplarz wykorzystany podczas kwalifikacji w Bahrajnie ma stosunkowo niewielki przebieg.
01.11.2010 11:31
0
Tylko ze podczas sesji treningowych też się nabija kilometry .... A o ile pamiętam to z tym silnikiem w Bahrajnie też były problemy , bo ponoć się przegrzewał ;/
01.11.2010 11:40
0
Mam nadzieje, że pójdą z dymem, hehehehe!!! :))
01.11.2010 12:05
0
A mi się wydaje, że mając tytuł w zasięgu ręki w Ferrari staną na głowie, żeby tylko coś jeszcze ugrać, może postawią na ten silnik i wykombinują coś żeby się tak nie przegrzewał. No ale tak czy siak końcówka sezonu cholernie ciekawa :D
01.11.2010 12:06
0
Wyniki Fernando Alonso w obecnym sezonie GP Bahrajnu: 1. miejsce GP Australii: 4. miejsce GP Malezjii: 13. miejsce GP Chin: 4. miejsce GP Hiszpanii: 2. miejsce GP Monako: 6. miejsce GP Turcji: 8. miejsce GP Kanady: 3. miejsce GP Europy: 8. miejsce GP Wielkiej Brytanii: 14. miejsce GP Niemiec: 1. miejsce GP Węgier: 2. miejsce GP Belgii: nie sklasyfikowany (wypadek) GP Włoch: 1. miejsce GP Singapuru: 1. miejsce GP Japonii: 3. miejsce GP Korei Południowej: 1. miejsce
01.11.2010 12:09
0
Inżynierowie z Ferrari wiedzą co robią i na pewno jak zastosują ten silnik to tylko w tedy gdy będą wiedzieć na 100% że da rade wytrzymać.
01.11.2010 12:14
0
Skoczek130 Zz dymem to zaraz ty mozesz pojsc.
01.11.2010 13:44
0
Jeśli Alonso po Brazylii powiększy przewagę nad drugim kierowcą to wymiana silnika na całkiem nowy nie będzie wcale głupim pomysłem. Jeżeli w Abu Zabi wystartuje ze starym, zużytym silnikiem wtedy tak naprawdę stawia wszytko na jedną kartę.
01.11.2010 14:07
0
3mam kcuki za Alonso. Ferrari wie co robi ;-)
01.11.2010 14:38
0
Niech moc silników i ich niezawodność będzie z ALO !!!
01.11.2010 14:45
0
A ja wolalbym gdyby mistrzostwo zdobyl Weber bo wiekszej juz szansy miec nie bedzie................sorry ale jest juz,,,,,,,,,,,,,,,,,,za star........
01.11.2010 15:01
0
Tyle, że na początku sezonu wszystkie silniki Ferrari się przegrzewały i dostawały różne błędy. Ferrari je poprawiło po tym jak FIA im pozwoliła na przeprowadzenie zmian, bo był z tego co pamiętam wadliwy zawór. 1. Przecież masz napisane, że silnik ma mały przebieg.
01.11.2010 15:32
0
Fernando wygra te mistrzostwa, Forza Ferrari! A silnikow jest cala masa, predzej wybuchna wszystkim innym dookola niz jemu, a jak zajdzie taka potrzeba to ustawia ECU nieco delikatniej na wyscig i dojedzie bez klopotow, jak go zaden Red Bull nie bedzie chcial wyeliminowac. Sam Fernando mowil, ze Ferrari dobrze zarzadza jednostkami i nie bedzie klopotow, a on sam zupelnie sie nie martwi, wiec moze byc tylko pozytywnie!
01.11.2010 15:43
0
12. Ataru - a co ma powiedzieć, że trzęsie portkami bo statystycznie silnik padnie mu w połowie wyścigu?
01.11.2010 17:19
0
Czyli na mam sie czym martwić na zapas.Mam nadzieję ,że ALONSO nie bedzie musiał używać 9 jednostki napędowej ( chyba ,że w Brazyli bedzie miał taką przewage nad 2 kierowcom to ... Oby do piątku bo juz nie mogę się doczekać. FORZA FERRARI
01.11.2010 18:07
0
Jak jest potrzeba to zawsze znajdzie się jeden bardzo dobry silnik , myśle ze jakby była potrzeba to nawet nagle dwa bardzo dobrze silniki by sie znalazły;) z pośród tej 8 regulaminowej;)
01.11.2010 18:18
0
Może już w Brazylii Alonso zapewni sobie mistrzostwo, wtedy to już nie będzie miało znaczenia. Jeśli Ferrari zdobyłoby dublet ( Alonso - pierwszy, Massa - drugi), a jest to osiągalne, to przewaga nad Webberem będzie wynosiła na pewno ponad 20 pkt.
01.11.2010 19:15
0
to dlaczego Massa brał dziewiąty skoro te pierwsze miał z małym przebiegiem?
01.11.2010 19:26
0
17. Bo to się mu opłacało. I tak musiał startować z ostatniego miejsca, bo nie dostał się do Q2, a zepsuła się mu skrzynia to i tak wymieniając silnik nic nie tracił, bo nie mógłby być przesunięty, a tak zyskał 1 silnik więcej.
01.11.2010 20:29
0
Dzięki ananas ! Dobra robota
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się